lørdag den 10. april 2010

Synthesizer

Her for tiden har jeg lagt min guitar, en smule på hylden, da jeg er igang med at spille noget mere klaver. Og det gør jeg fordi jeg synes, det kunne være så super sejt, at kunne spille synthesizer! Det er virkelig et fedt instrument, hvis man spiller på det med måde. For jeg kan virkelig ikke døje, at så genialt et instrument skal bruges til at spille techno, hard style og house... Fy for den!

Nej, for en fyr som Daniel Nentwig, der spiller synthesizer i en af mine favorit-bands The Whitest Boy Alive, gør det med mega stil! Han er virkelig dygtig og spiller så dejligt chill og groooooovie, hvilket rammer mig lige i hjertet.
Her er et nummer med The Whitest Boy Alive, hvor han spiller.


Her er også en video, hvor han viser hvilke lyde han for det meste bruger, når han spiller.


Gonna love him! :)
Er virkelig imponeret over, at han har så meget styr på de mange knapper der er! Hvilket bliver ret svært for mig at lære, men det skal jeg nok finde ud af!

Der er mange kunstnere jeg også holder af, der bruger dette instrument, så som Troels Abrahamsen fra Veto (eller sit solo-arbejde, som også er mesterligt) og Silas Bjerregård fra Turboweekend.

Det eneste problem er prisen, på sådan en... Jeg er et kvalitets krævende menneske og det resulterer i, at jeg kommer til at kaste ca. 4.000.- efter sådan en sag. Arbejd, arbejd er den eneste løsning (og så har man da også snart fødselsdag ).
Har fået øje på en, der ser ret så fristende ud. En Korg MicroKorg XL (et lidt selvmodsigende navn).


Her for tiden spiller jeg på et gammelt Yamaha Keyboard og det er lidt tamt. Men nu må jeg se på, om det her bliver til noget, for har det med at smide mange projekter på gulvet.

MVH Alex

3 kommentarer:

  1. Whitest boy alive er noget af det bedste! Nu er jeg ikke lige med på instrumenter osv. Men Lis Er Stille er dælme også godt at lytte til for tiden.

    SvarSlet
  2. Der findes intet bedre end Whitest Boy! Kender ikke Lis Er Stille, men vil da lige tjekke det ud :)

    SvarSlet
  3. hvis du ikke kan finde det, så ligger det her: www.myspace.com/liserstille :)

    SvarSlet